Контакт-центр (056) 78-78-104
 
Контакт-центр (056) 78-78-104

Новини

27.11.2019 / 13:35

АТ «Дніпрогаз»: Наша робота - щоденна доставка газу кожному з 400 тисяч клієнтів

У мешканців нашого міста виникає чимало питань, пов'язаних з наданням послуг з газопостачання. Журналіст газети «Наше місто» поспілкувався з технічним директором Акціонерного товариства «Дніпрогаз» Юрієм Безпрозваним, щоб розповісти дніпрянам про щоденну роботу газовиків і поточну діяльность компанії.
Які роботи виконують газовики? Які роботи виконують газовики? ФОТО: АТ "Дніпрогаз"

Юрію Леонтійовичу, почнемо з найактуальнішого питання – ціни на газ. Які прогнози стосовно ціни на газ, наскільки він подорожчає до кінця року?

Хочу одразу нагадати, що ціна на природний газ встановлюється державним постачальником НАК «Нафтогаз України» та затверджується відповідними постановами Уряду. Наша компанія не торгує газом. Ми здійснюємо його доставку нашим клієнтам.     

Близько 1,5 тисячі кваліфікованих фахівців, які працюють у «Дніпрогазі», обслуговують майже 5,5 тисяч км газових мереж, споруди на них та обладнання, приймають аварійні виклики та усувають аварійні ситуації, які можуть загрожувати життю і здоров'ю людей, надають послуги та консультації в центрах обслуговування клієнтів, яких у нас більше 400 тисяч. Інакше кажучи, ми виконуємо транспортну роботу, як, наприклад, водій молоковозу доставляє у магазини для покупців свіжу молочну продукцію.

Для цілодобової та надійної доставки блакитного палива до помешкань споживачів потрібен щоденний контроль, своєчасне виконання технічного обслуговування, поточних та капітальних ремонтів газорозподільної системи, адже газифікація Дніпра бере свій початок ще у далекому 1957 році.

Розкажіть нашим читачам, як ви доставляєте газ до наших осель та які саме роботи виконують ваші підлеглі?

До домівок дніпрян блакитне паливо доставляється від магістрального газопроводу. На газорозподільній станції газ переходить з магістральних мереж до розподільних, а потім прямує до газорегуляторних пунктів (ви, думаю, чули абревіатуру – ГРП). У ГРП тиск газу понижується до найнижчого рівня, безпечного для побутового використання. І вже потім газовий потік по газопроводах потрапляє до кінцевого споживача. Саме по розподільних мережах наші працівники в безперервному режимі цілодобово доставляють блакитне паливо дніпрянам.

Якість виконання робіт з регулювання тиску в газовій мережі безпосередньо пов’язана з безпекою доставки блакитного палива до споживачів та впливає на безперебійність. Особливо важливо координувати усі технологічні процеси таким чином, аби не відбулось надзвичайної ситуації, через яку б довелось обмежити подачу газу на той чи інший об’єкт. Всі ми розуміємо, що обмеження такої важливої послуги, як газопостачання – це ситуація надзвичайна, яка викликає обурення наших клієнтів. Отже, ключова задача персоналу компанії – стале та безаварійне надання послуг з доставки газу. Для цього ми здійснюємо наладку та регулювання обладнання ГРП/ШРП, забезпечуємо підтримку необхідного тиску та реалізовуємо заходи згідно затверджених Планів розвитку газорозподільної системи. Все це заради стабільної роботи 5,5 тис. км газових мереж Дніпра та Дніпровського району.

Усі розуміють, що витоки газу можуть спричинити аварійну ситуацію. Проте чимало газопроводів знаходиться під землею. Як ви виявляєте витоки газу?

Для контролю стану газопроводів у нас є відповідний підрозділ – служба комплексно-приладового обстеження (КПО). Для своєчасного виявлення витоків газу фахівці служби КПО оснащені лазерними течошукачами, газоіндикаторами фірми «Северин», обладнанням для контролю стану ізолюючого покриття газопроводів без розриття ґрунту та іншими сучасними приладами.

Підземні газопроводи, що експлуатуються понад 25 років, слід перевіряти кожні 3 роки. Газові мережі віком понад 40 років підлягають позачерговому КПО. При виявленні проблемної ділянки фахівці передають заявку до аварійно-диспетчерської служби, яка виконує земляні роботи та усуває пошкодження.

Враховуючи чималу протяжність газопроводів у нашому місті, для таких робіт потребується величезний штат. Яка ситуація у «Дніпрогазі» з кадрами?

Зауважу, що я розповів лише про роботу одного з наших підрозділів. Одна з найважливіших служб – аварійно-диспетчерська. Усі знають про цілодобовий телефон «104». Саме наші аварійники без вихідних, 24 години на добу відпрацьовують виклики споживачів, ліквідують витоки газу на мережах, запобігають виникненню аварійних ситуацій та вибухів. За оперативною допомогою аварійної служби щодня звертаються в середньому до сотні споживачів газу. Для своєчасного реагування на виклики клієнтів автомобільний парк АДС укомплектований сучасними автомобілями Volkswagen Transporter, спеціальними інструментами, GPS-навігацією та іншими технічними засобами. Отже ми завжди напоготові!

Однак не все так добре. З кваліфікованими кадрами у нас проблема. З початку року через низьку заробітну плату звільнились майже 160 працівників. Така ситуація пов'язана з необґрунтовано низькими тарифами на доставку природного газу для Операторів ГРМ, які державний регулятор не переглядає з кінця 2016 року. Середній рівень заробітної плати у наших робітників майже на 37% менше, ніж середня зарплата в промисловому секторі Дніпропетровщини. Саме через низьку оплату праці кваліфіковані газовики йдуть в інші компанії енергетичного сектору. На сьогоднішній день на підприємстві відкритими залишаються 573 вакансії. Найбільш затребувані зварювальники, водії автотранспортних засобів, контролери.

Дійсно, ситуація сумна. Як у таких умовах проходила підготовка газових мереж Дніпра до опалювального сезону?

Усі заходи з підготовки до опалювального сезону ми виконали на 100%. Щороку НКРЕКП затверджує для газових компаній відповідні Плани розвитку. Саме в рамках таких планів ми працюємо. У цьому році фахівцями компанії виконувались планові, поточні ремонти, технічні огляди та обслуговування обладнання ГРП, ШРП та станцій катодного захисту газопроводів. Загальна кількість обслуговувань різних типів склала близько 20 тис. штук. Також ми виконали капітальний ремонт 20 установок катодного захисту газових мереж та роботи з реконструкції газопроводу низького тиску по вул. Аврори у Самарському районі. Завершуються роботи по заміні близько 3,2 км застарілого сталевого підземного газопроводу низького тиску на новий поліетиленовий на житловому масиві Тополя-1.

Розкажіть, які результати робіт з оснащення споживачів лічильниками газу ?

Впродовж 2019 року ми встановили майже 26 тисяч індивідуальних лічильників газу. Наразі продовжується оснащення приладами обліку тих споживачів, в оселях яких встановлені лише газові плити. Звісно, існують певні проблеми, адже трапляються випадки, коли мешканці свідомо не допускають наших спеціалістів для виконання монтажних робіт. Наприклад, це може бути пов’язано з самовільним встановленням або заміною газових приладів, наявними технічними порушеннями. Інколи жителі замуровують газопроводи у квартирах під кахель чи гіпсокартон. У подібних ситуаціях намагаємось вести з людьми діалог, роз’яснювати недопустимість таких дій та важливість дотримання вимог законодавства та правил безпеки. 

Нерідко до нас звертаються читачі з питаннями щодо заміни лічильників, які вийшли з ладу. Можете розказати про це детальніше?

Серед основних причин, за якими лічильники газу вважаються непридатними до подальшого використання – зношеність механізмів за час його експлуатації, самовільні спроби втручань у заводську конструкцію приладу з метою доступу до відлікового механізму та зміни показань.

Якщо лічильник був наданий нашою компанією, та несправний не з вини споживача – ремонт здійснюється за наші кошти. Якщо лічильник встановлено за кошти споживача, то ремонтується або замінюється він також за кошти споживача. Нажаль, державний регулятор не передбачив достатнього рівня фінансування для ремонту та заміни лічильників у наших клієнтів.

Не менш актуальне питання - що слід робити споживачам, якщо їх газова плита чи колонка вийшла з ладу?

За консультацією можна дзвонити до нашого контакт-центру.  Але нині технічне обслуговування газових приладів та їх ремонт не являються монопольними послугами. Споживач може самостійно обрати компанію-підрядника для виконання таких робіт. Отже власники газифікованих домоволодінь згідно до вимог Кодексу ГРМ зобов’язані укласти відповідний договір з будь-якою фірмою, що має дозвіл Управління Держпраці у Дніпропетровській області та може виконувати технічне обслуговування та поточні ремонти газових приладів. Споживачам газу важливо розуміти, що на підставі чинного законодавства за ними закріплена відповідальність за безпечну експлуатацію, своєчасне технічне обслуговування і ремонт газових мереж та встановленого обладнання.

Яка перспектива розвитку газорозподільної системи Дніпра та Дніпровського району? 

У цьому році 13,2 млн. грн. ми спрямували на виконання капітальних ремонтів розподільних газопроводів та газорозподільних пунктів. Повторюсь, що обсяги фінансування на такі роботи затверджує НКРЕКП. Впродовж 2019 року модернізовано 4,3 км газопроводів, хоча потребують заміни 28,7 км мереж. Окрім цього, 24 ГРП в Дніпрі та Дніпровському районі працюють більше 40 років та потребують реконструкції. На даному етапі потреба у фінансуванні перевищує наявність коштів у 7 разів, але незважаючи на це, ми виконуємо весь комплекс необхідних робіт для підтримки газових мереж у робочому стані, використовуємо сучасні матеріали та обладнання, новітні методи та технології.

У 2013 році вперше фахівцями «Дніпрогазу» була виконана заміна застарілого підземного газопроводу високого тиску діаметром 500 мм, протяжністю 1200 м в центральній частині міста. Роботи виконувалися безтраншейним методом, з укладанням полімерно-кевларового рукава всередині існуючої ділянки газопроводу. Санація газопроводу такої протяжності проводилася вперше не тільки на Україні, але й у світовій практиці. Застосування поліетиленових газопроводів дозволяє вдвічі збільшити термін експлуатації мереж, виключити витрати на антикорозійний захист та відновлення ізоляційного покриття, а використання регуляторів імпортного виробництва дає змогу підвищити надійність та зменшити витрати на їх експлуатацію.

У 2015 році ми виконали реконструкцію ГРП високого тиску №5 (встановили регулятори Reval відомої у всьому світі фірми Pietro Fiorentinі). У 2017 році за пілотним проектом встановлено засоби контролю тиску в мережах, за допомогою яких у разі зміни його показників сигнал оперативно надходить до аварійно-диспетчерської служби. У 2018 році з метою максимально точного контролю за обсягами споживання газу понад 70% непобутових споживачів були забезпечені засобами дистанційної передачі даних. У цьому році було відремонтовано 20 установок катодного захисту газопроводів від електрохімічної корозії на суму 1,5 млн. грн. Найбільш масштабні роботи з влаштування глибинного анодного заземлення виконувались нашими спеціалістами в Індустріальному районі. Реалізація даного проекту дозволила забезпечити захисний потенціал газорозподільних мереж загальною протяжністю більше 5 км, що є запорукою безперебійного та безаварійного надання послуг з розподілу газу для мешканців лівобережжя.

На завершення додам, що нашими спеціалістами розроблений План розвитку газорозподільних мереж Дніпра протягом 2020-2029 років. У разі перегляду вартості послуг з доставки газу у бік збільшення та затвердження держрегулятором ми зможемо реалізувати усі заходи з модернізації згідно розробленого Плану, що в свою чергу підвищить рівень надійності газопроводів, дасть змогу утримувати їх у належному стані, надавати клієнтам якісні послуги та створювати нові сервіси.