Контакт-центр (056) 78-78-104
 
Контакт-центр (056) 78-78-104

Новини

06.12.2018 / 16:31

Чому відключають газ у багатоповерхівках?

Чимало питань виникає у мешканців нашого міста, коли в ході виконання регламентних робіт на газових мережах спеціалісти «Дніпрогазу» припиняють розподіл блакитного палива. Чому ж газовики можуть припинити газопостачання? Як швидко поновлять подачу газу після відключення? На підставі чого діють фахівці газової компанії? Відповіді на ці та інші питання Ви дізнаєтесь у цій публікації.
Законодавчо на споживачів покладена відповідальність за безпечну експлуатацію та технічне обслуговування газових мереж та встановленого обладнання. Законодавчо на споживачів покладена відповідальність за безпечну експлуатацію та технічне обслуговування газових мереж та встановленого обладнання.

На сьогоднішній день природний газ є найпоширенішим та найзручнішим енергоресурсом, який побутові споживачі використовують для опалення своїх домоволодінь, підігріву води та приготування їжі. Проте важливо чітко усвідомлювати, що газові мережі та прилади − це об’єкти підвищеної небезпеки, отже утримання внутрішньобудинкових систем газопостачання у робочому стані є обов'язковими для їхньої надійної, ефективної та безпечної експлуатації.

Газопостачання житлових будинків здійснюється через зовнішні розподільні та внутрішньобудинкові мережі. Запірний пристрій (засувка) є лінією розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін. Газорозподільні мережі до вимикаючого пристрою є власністю Оператора ГРМ (ПАТ «Дніпрогаз») або експлуатуються на підставі договорів господарського відання. Газові мережі після засувки є власністю мешканців багатоквартирного будинку.  

Чинним законодавством, а саме главою 5 розділу ІІІ Кодексу газорозподільних мереж, передбачено, що всі споживачі газу мають скласти акт розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін. У даному акті вказується точка розмежування власників газопроводу і точка розмежування відповідальності сторін за безпечну експлуатацію мереж. Це надає власнику право самостійно розпоряджатися власними газовими мережами, а також обирати компанію-підрядника для їх обслуговування та ремонту.

Доречним буде нагадати, що раніше послуга з планово-технічного обслуговування (ПТО) була монопольною та виконувалась фахівцями газорозподільних компаній. У травні 2018 року у зв’язку зі змінами в законодавстві вона стала ринковою. Це означає, що власники або орендарі газифікованих домоволодінь згідно до вимог Кодексу ГРМ зобов’язані укласти відповідний договір з будь-якою організацією, що має дозвіл Управління Держпраці у Дніпропетровській області та може виконувати технічне обслуговування газових приладів та внутрішньобудинкових систем газопостачання.

Отже споживачам газу відтепер важливо розуміти, що на підставі чинного законодавства за ними закріплена відповідальність за безпечну експлуатацію та своєчасне технічне обслуговування газових мереж та встановленого обладнання. Однак, зазначимо, що локалізацією аварійних ситуацій, як і раніше, займатиметься аварійно-диспетчерська служба ПАТ «Дніпрогаз».

Система газопостачання нашого міста являє собою понад 5,5 тис. км розподільних газопроводів. Тимчасове відключення окремих під'їздів або житлових будинків від системи газорозподілу передбачено вимогами Правил безпеки систем газопостачання (ПБСГ) і може бути пов'язано з виконанням регламентних робіт на внутрішньобудинкових газових мережах, робіт з встановлення приладів обліку газу, ремонтними або аварійно-відновлювальними роботами. Крім того, ПБСГ передбачено позачергове тимчасове відключення газових приладів від системи газопостачання для локалізації та ліквідації аварійних ситуацій за заявками обслуговуючого персоналу або мешканців будинку. Серед найбільш розповсюджених причин, через які газовики можуть припинити подачу блакитного палива – наявність витоків газу, необхідність ремонту запірної арматури, відсутність актів періодичної перевірки димових і вентиляційних каналів, технічні порушення в одній з квартир, що може призвести до виникнення нещасних випадків і т. п.).

Подача газу після завершення регламентних робіт на внутрішньобудинкових газових мережах здійснюється спеціалістами ПАТ «Дніпрогаз». Відновлення газопостачання за відключеними стояками повинно здійснюватись спеціалістами після проведення огляду внутрішньоквартирних систем газопостачання та газових приладів, а також випробування на щільність внутрішньобудинкової системи газопостачання.

Слід зауважити, що в існуючому житловому фонді, побудованому за типовими проектами минулих років, не передбачена можливість виконати роботи з технічного обслуговування газопроводів і газових приладів або інші види робіт на системі газопостачання без надання доступу в кожну квартиру, тому чинне законодавство зобов'язує власників квартир забезпечити безперешкодний доступ спеціалістам обслуговуючої підрядної організації для виконання робіт з пуску газу.

Згідно до вимог розділу VI п.7 пп.6 Кодексу газорозподільних систем, затвердженого Постановою НКРЕКП № 2494 від 30.09.2015 року, відновлення газопостачання здійснюється Оператором ГРМ протягом двох робочих днів у містах та п'яти календарних днів у сільській місцевості після усунення наявних технічних порушень (за їх наявності) і відшкодування Оператору ГРМ витрат на припинення та відновлення газопостачання.

Звертаємо Вашу увагу, що у разі наявної заборгованості за спожитий енергоресурс перед постачальником (ТОВ «Дніпропетровськгаз Збут») на момент пуску газу споживачі зобов’язані її погасити або надати доступ представникам Оператора ГРМ для тимчасового відключення окремої квартири до врегулювання питань щодо погашення заборгованості. Це дасть змогу відновити подачу газу тим мешканцям будинку, у яких немає подібних проблем.

У більшості випадків після завершення ремонтних робіт огляд і випробування на щільність систем газопостачання здійснюється протягом одного робочого дня при активній позиції власників газифікованих квартир. Але на жаль, трапляються випадки, коли споживачі газу свідомо відмовляють у доступі до газифікованих приміщень через перепланування кухонь, самовільну заміну або встановлення газових приладів, наявну заборгованість за природний газ.  

Отже, як бачимо, оперативне відновлення газопостачання залежить не тільки від газовиків. Законодавчо відповідальність за надання доступу до помешкань, де встановлені газові прилади,  покладена на їх власників. Отже уникнути довготривалих відключень газу можна лише завдяки плідній взаємодії з працівниками газової компанії.

Нагадуємо, що детальну інформацію щодо причин припинення розподілу газу побутовим споживачам із зазначенням адрес Ви можете отримати на офіційному сайті ПАТ «Дніпрогаз» у розділі «До уваги клієнтів».